maandag 25 februari 2013

Vroeg op


Vroeg opstaan om op de markt te staan heeft natuurlijk nadelen, wekker vroeg, donker, in de winter erg koud enz. Genoeg smoezen waarom je liever in je bed zou willen blijven.

Maar een voordeel is dat je regelmatig bijna een complete fauna tegenkomt. Zo kwam ik vandaag tegen, een vos, zag ik 2 dassen en een kudde zwijnen. Regelmatig zie ik voor mij overstekende reeen, een das en natuurlijk uilen, soms ook langs de weg, helaas. Soms ook losgebroken koeien of paarden op de weg, en laatst 4 ezels die het gras langs de weg groener vonden dan hun eigen pré:-)

En natuurlijk geniet ik van de prachtige zonsopkomsten, waarvoor je bijna de auto stil zou willen zetten om daar uitgebreid van te gaan staan genieten. Helaas, de plicht roept, de stand moet worden ingericht en dus rijden we door naar de markt. Nog even en de zon is al weer op als ik vertrek.

Helaas is vroeg naar de markt in de winter iets minder leuk, glad,  vaak nog niet geschoven en niet gestrooide wegen, dus afgelopen week de onfortuinlijke ervaring van een crash meegemaakt, auto total loss! Gelukkig viel de schade aan mezelf mee. Maar al met al wel schrikken en voorlopig maar even voorzichtig op de weg, en als er sneeuw of ijzel is, niet naar de markt of een uurtje later. 

2 opmerkingen:

  1. Waarschijnlijk heb ik me in die tijd van jou rit nog een paar keer omgedraaid in m'n mandje ;)
    Maar voor al dat fauna-gebeuren zou ik graag een keertje vroeg m'n bed uitkomen.
    Het enige wat wij altijd tegenkomen in La Douce France zijn de herten als we 's avonds terug rijden van het retaurant naar het maisontje waar we altijd verblijven.
    Groetjes Cobi Senders

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch maar voorzichtig onderweg :-), we houden je graag heelhuids op deze blog en FB. :-)

    BeantwoordenVerwijderen